כמה כלי SEO נהדרים שכל מקדם חייב להכיר

עבודת קידום אתרים היא עבודה סיזיפית הדורשת ירידה לפרטים הקטנים ביותר, בוודאי בתחומים תחרותיים. יש לדאוג לעשרות פרמטרים שונים המשפיעים על מיקום האתר בגוגל. על כן, כדי לעבודת עבודת קידום מקצועית ואיכותית נצטרך לעשות שימוש בכלים שונים. כלים אלה הם תוכנות או כלים דיגיטליים המסייעים לנו באיסוף מידע, ניטור של נתונים שונים, הפקת דוחות, הסקת מסקנות, מקצרים לנו הליכים או אפילו מבצעים פעולות שלא יכולנו לבצע בעצמנו. להלן כמה כלי SEO בנושאים שונים שכדאי להכיר.

כלים לניתוח נתונים:

כלי SEO נפוצים ביותר יהיו כלי אנליטיקס. כלומר כלים שהמטרה שלהם היא לאסוף נתונים אודות האתר והגולשים שלנו באתר. בעזרת הנתונים הללו נוכל לשפר את ביצועי האתר, את התוכן בו, חוויית השימוש בו והרבה פרמטרים נוספים כדי לשפר את ביצועי האתר. מלבד השיפור בדירוגים בגוגל זו תהיה גם הזדמנות נהדרת לשפר את אחוזי ההמרה באתר. בין הכלים המומלצים ביותר יהיו גוגל אנליטיקס, גוגל סירץ' קונסול וכלי נוסף הנקרא Hotjar.

כלים לבדיקת מהירות האתר שלכם:

מהירות האתר משפיעה על חוויית המשתמש באתר. אתר הנטען לאט מאוד יכול להבריח את הגולשים במהירות, לקצר את זמן שהייה הממוצע באתר ולהגדיל את אחוז הנטישה ממנו. אלו פרמטרים שגוגל נעזר בהם כדי לבחון, בין את היתר, את איכות האתר שלנו וחווית השימוש בו. אם היא נמוכה, גוגל ידרג אותנו נמוך. אם היא גבוהה נקבל נקודות זכות בגוגל. כלים מומלצים יהיו google pagespeed insights או פינגדום.

כלים למחקר מילות מפתח:

אחת מהעבודות החשובות ביותר היא בחינת מילות המפתח הנכונות לקידום וקבלת רעיונות נוספים לביטויים מומלצים לקידום. כדי לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי ואיכותי מומלץ להשתמש בדרך כלל בכלי מילות המפתח של גוגל. נוסף לזה ניתן להשתמש גם ב-ubersuggest וכן כלים נוספים.

כלים לבדיקת קישורים:

הכלים Ahrefs ו- Semrush הם הרבה מעבר לבדיקת קישורים אולם זה השירות הייחודי והטוב ביותר שלהן. ניתן לבצע מחקר על קישורים המקשרים לאתר שלנו מרחבי הרשת ומעבר לכך – ניתן למצוא קישורים המקשרים אל המתחרים שלנו ובכך להעריך את מידת התחרות מולם, לקבל רעיונות חדשים מהיכן לקשר לאתר שלנו ועוד. כמובן שהכלים גם עוזרים לנו למצוא קישורים שבורים או בעייתיים באתר שלנו, מציגים לנו קישורים פנימיים באתר שלנו, באילו אנקורים פופולריים יותר אנו מקבלים קישורים ועוד.

 

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים