מטבעות קריפטוגרפיים מתי העולם יתחיל להתייחס ברצינות למטבע

למרות השיח הער שמתקיים בנושא, עדיין רבים בעולם לא מתייחסים ברצינות אל מטבעות קריפטוגרפיים. אבל זו תהיה טעות להתעלם מהדינמיות הרבה שמתחת לפני השטח. בצורה רציפה, נרשמת התפתחות בלתי פוסקת בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, הן מצד משקיעים והן מצד אלה שעוסקים בהיבט הטכנולוגי של העניין. האם בקרוב העולם יתחיל להתייחס יותר ברצינות למטבע? נוכל להביא לא מעט סימנים שכן.

קפיצה בשימוש במטבעות דיגיטליים

הרבה דובר על השפעות הקורונה על החברה ועל הכלכלה, אך לא מספיק דובר על כך בהקשר של מטבעות דיגיטליים. נכון, שהמעבר לעבודה מהבית חשוב אולם בקורונה חלה גם קפיצה בשימוש במטבעות הדיגיטליים. נמצא כי בהרבה מהמדינות שבהן הונהגו סגרים בשיא המגפה, נרשמה קפיצה בשימוש במטעות השונים. אפשר להסיק מכך כי כאשר ישנה אי יציבות או תקופות של חוסר וודאות, משתנה התפיסה לגבי הטכנולוגיה, הבלוקציין והמטבעות החדשים.

הדמוקרטיה של המטבע

אם ניקח את ביטקוין בתור דוגמא מובהקת של מטבעות קריפטוגרפיים, אי אפשר להתעלם מהעוצמה שלו. לא מעט עסקים החלו לקבל תשלומים בביטקוין, אך זה לא כל הסיפור. מאחורי הקלעים, מדובר במטבע הכי דמוקרטי שאפשר להעלות על הדעת. הוא לא נשלט על ידי בנק מרכזי. אי אפשר לבצע מניפולציות בשער שנקבע אך ורק בדרך של היצע וביקוש. זה אכן מפחיד בנקים מרכזיים מסוימים ובהחלט מציק למוקדי כוח שלטוניים, אבל את הרכבת הזאת אי אפשר להחזיר לתחנה.

ככל שעוד ועוד אנשים מבינים שמדובר על מטבעות דמוקרטיים, שמייצגים את חופש הפרט ואת החלשת המוסדות המרכזיים, כך העולם יפנים שזו מציאות שלא ניתן לשנות. ונסיים בתחזית – מומחה הסתמך על סטטיסטיקה ומעריך כי עד 2028 יוכפל שווי השוק של כלל המטבעות הקריפטוגרפיים.

> לראשונה בישראל: חברת Bits of Gold תממן חסות לקבוצת ספורט בביטקוין. לכתבה המלאה הקליקו http://www.talniri.co.il/marketnews/article.asp?mp=null&cat=4&id=89987

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים