מה ההבדל בין תפעול אתר ובין תחזוקת אתר

מה ההבדל בין תפעול אתר ובין תחזוקת אתר

פיתוח של אתרים עבור עסקים באינטרנט הוא עולם ומלואו שמורכב מכל מיני מרכיבים שבסופו של דבר מרכיבים את התוצאה הסופית, אותה חווה אותו משתמש קצה כאשר הוא ניגש להיעזר באתר עבור שלל צרכים שונים. בסופו של דבר כאשר אנחנו מדברים על אתר אינטרנט מה אנחנו רוצים? אנחנו רוצים שהוא יציג לנו נתונים רלוונטיים, אנחנו רוצים שהוא יעבוד במהירות ובקלות, אנחנו רוצים שהתוכן יהיה רלוונטי ומעניין ויספק לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת בצורה הטובה ביותר. בשביל שכל אלו יקרו בפועל אנחנו צריכים לדאוג לכך שהרבה חלקים יעבדו במקביל. אנחנו צריכים לראות שהתוכן שעולה הוא טוב מספיק, אנחנו צריכים לוודא שהעיצוב מתאים לתוכן. צריך לוודא שההצפנה של האתר, האבטחה, האיחסון וכל מה שנמצא מאחורי הקלעים והוא קריטי לפעילות של האתר עובד כנדרש וכן הלאה. 

אז מה ההבדל?

תפעול אתר זו ההפעלה של האתר בשוטף. מי שמוודאים שכל מה שהופך את האתר לכזה שאפשר לעבוד עליו, עובד כמו שצריך. החל מאחסנה והצפנה של המידע הרגיש על הלקוחות וכלה במתן פתרונות שונים לטעויות של האלגוריתם. תחזוקת אתר זו כבר בקרה על התוכן שעולה לאתר, מתן חוות דעת על העיצוב וכל מה שנוגע לתכנים עצמם. 

כדי שהאתר שלנו יתן את המענה הרצוי, אנחנו צריכים לדאוג שהכל יעבוד ביחד

רק הרמוניה מלאה של כל החלקים הללו תאפשר לנו בסופו של דבר להפוך את אתר האינטרנט לכלי מקצועי לכל דבר ועניין. לעיתים אפשר לבחור בעל מקצוע אחד שיאגד את כל התפקידים הללו יחד, ישנם מקרים בהם נבחר בבעלי מקצוע שונים עבור תפעול אתר או התחזוקה שלו. כך או אחרת חשוב לזכור כי אנחנו לא יכולים לוותר על אף פרט.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים