כל מה שרציתם לדעת על סיווג קבלנים

סיווג קבלנים זהו סיווג שמחלק את ענפי הבנייה לנישות ותתי נישות ובהם נמצאים הקבלנים השונים שמאושרים בפנקס הקבלנים בישראל. 

ענף הקבלנים נראה כמו שוק מבולגן. כל אחד שעשה כמה שיפוצים מכריז על עצמו כקבלן כאשר הוא מצליח לאסוף סביבו כמה פועלים.

התחושה שנהייתה להרבה אנשים היא שכל אחד יכול להחליט שהוא קבלן וכמובן שזה לא נכון. יש פער גדול בין קבלן שיכול לקחת אחריות על העבודה והמקצועיות ניכרת בכל מה שהוא עושה, לבין מישהו שמחפף בעבודה, מביא פועלים שלא עובדים טוב ובסוף התוצאה היא גרועה. 

זה קורה בדרך כלל כי עלויות הבנייה הן יקרות ואנשים כאן בארץ רוצים לחסוך כמה שיותר. יש אמנם קבלנים יקרים עם צוות עובדים מעולה, אבל מי מוכן לשלם פי שתיים או פי שלוש כדי לקבל איכות? לא הרבה כשמדובר בסכומים משמעותיים. 

הלכה למעשה, סיווג קבלנים קצת עושה סדר בתמונה. המשיכו לקרוא כדי לדעת.

סיווג קבלנים

סיווג קבלנים מאפשר לכם כקבלנים להירשם תחת קטגוריה מסוימת ולהנות ממכרזים באותה הקטגוריה. בגלל שפרסום קבלנים ברשת פחות עובד, משום שזה תחום שאנשים לוקחים לפי הכרות אישית ורק קבלנים עם הרבה ניסיון והמלצות ימצאו את הפרסום מועיל עבורם, אולם מי שבתחילת דרכו מהבחינה הזו באמת נמצא בבעיה. 

אז מה עושים? סיווג קבלנים. במקום לרדוף אחרי לקוחות, פרויקטים ירדפו אחריכם. עיריות ומועצות מקומיות, גופים ממשלתיים מעלים כל הזמן מכרזים על פרויקטים ומי שנותן את ההצעה הטובה ביותר, יזכה במכרז. 

בגלל זה, חשוב גם לדעת איך להגיש הצעה למכרז כדי שאכן תתקדמו על ידי הסיווג שלכם ותעלו לענף הבא שאתם רוצים להיות בו. על כן, מומלץ להתייעץ עם עו"ד רישום קבלנים!

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים