למה המון אנשים בוחרים לתרגל פילאטיס?

פילאטיס היא סדרה של כ-500 תרגילים שונים לגוף שנלקחו מתחום הכושר, היוגה והבלט, מה שהפך במרוצת השנים להיות תערובת שלהם העושה שימוש ביתרונות של כל אחד מהתחומים הנ"ל.

פילאטיס מאריך ומותח את כל קבוצות השרירים העיקריות שלכם בכל הגוף בצורה מאוזנת, מבוקרת ובטוחה.

תרגול של פילאטיס עם הזמן יכול לשפר את הגמישות של גופכם, להוסיף כוח ולייעל את שיווי המשקל. כמו כן, התרגול באמצעות אביזרי פילאטיס יכול לסייע לכם ולכן להיות מודעים לגופכם, אז מה הפלא שהמון אנשים בוחרים לתרגל פילאטיס שנותן מענה לכל כך הרבה דברים חיוניים?

חשוב מאוד להתייעץ תמיד עם הרופא הפרטי שלכם לפני שאתם מתחילים בתוכנית כושר דרך פילאטיס, במיוחד אם יש לכם בעיות לב או קשיי נשימה כאלו ואחרים.

אז מה זה בעצם פילאטיס – על רגל אחת

תרגולי פילאטיס יכולים לבוא בצורה של פעילות אירובית ולא אירובית. זה דורש המון ריכוז ומיקוד, כי רק כך אתם באמת יכולים להניע את הגוף בטווחי התנועה הרצויים והמדויקים.

אם עושים תרגול פילאטיס מודרך על ידי מדריכים מוסמכים ומקצועיים, אתם בהחלט יכולים להאריך ולמתוח את כל קבוצות השרירים החשובות שבגופכם בצורה מאוזנת, ובכך לאפשר שיפור מתמיד בכל השרירים בצורה אחידה ובריאה.

מה שונה בפילאטיס מאשר תרגולי כושר סטנדרטיים אחרים?

בתרגולים אלו השרירים שלכם אף פעם לא עובדים עד למצב של תשישות ועייפות, ולכן אין כאן הזעה או מאמץ יתר, אלא רק ריכוז אינטנסיבי.

האימון מורכב ברובו על פי מגוון של רצפי תרגילים המתבצעים בחזרות קצרות ומספר קצר יחסית, לרוב חמש עד עשר פעמים, כאשר כל סדרת אימונים בעלת 45 עד 90 דקות לכל היותר. 

השילוב המדהים של צורת אימון לא מפרכת במיוחד כמו במכוני כושר לצד היתרונות הרבים הלקוחים מעולמות הכושר בשילוב ציוד ספורט, היוגה והבלט, היקנו לפילאטיס את המוניטין הפופולרי והנוצץ שלו בקרב מיליוני מתרגלים ברחבי העולם.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים