מה זה SLA Dimentech?

חלק זה עוסק בכמה דברים חשובים שאתה צריך לדעת על מדפסות SLA וסוגי השרף שבהם הם משתמשים. שרף SLA משמש בדרך כלל על ידי חברות הדפסת תלת מימד והדפסה דיגיטלית, אולם הוא משמש גם על ידי הרבה תעשיות אחרות כגון תעשיית הרכב, תעשיית התרופות וכו'. הסיבה העיקרית לכך שרף SLA נמצא בשימוש נרחב בתעשיות אחרות מלבד הדפסת 3D והדפסה דיגיטלית היא שהוא יכול להיות חומר להכנה בקלות המספק גיוון רב יותר בתכונותיו.

טכנולוגיית SLA היא הדרך היעילה ביותר להדפסה כיום. 

התהליך משתמש בשרף כדי לבנות שכבה בכל פעם מעל מצע אבקה, אשר לאחר מכן מתרפא ליצירת שכבות של פולימר מוצק. כאשר אובייקט המטרה מורידים לתוך השרף, נבנות עליו שכבות עד שהוא מכוסה בחומר מספיק לייצור.עם SLA, אובייקטים תלת מימדיים מודפסים בשרף ולאחר מכן מתקשים באמצעות אור UV. תהליך זה מייצר חומר עמיד בפני נזקי הסביבה כמו מים וחום. ישנם כמה סוגים שונים של חומרי שרף עם תכונות משתנות. אחד הפופולריים ביותר הוא פוליאוריטן, שהוא עמיד במים וניתן לעצב אותו כמעט לכל צורה מבלי להיסדק.

מהם השלבים המקדימים?

כשמדובר במדפסות SLA Dimentech, ישנם שלושה סוגים של שרפים: UV, פלקסוגרפי וגרפי. לכל אלה תכונות ופונקציות שונות. ככזה, שרפים אלה צריכים להיות מעורבים עם ממס וחומר צבע לתוצאות שונות. להלן השלבים הבסיסיים להדפסת דיו על ויניל:

  • ממס – מדיום זה משמש כנשא בין השרף לדיו. זה עוזר בשינוי צמיגות השרף כך שניתן ליישם אותו בקלות על המצע.
  • צבע – זה משמש כדי לשנות את איך נראה דיו כשהוא מדפיס על מצע או חומר נתון. על ידי ערבוב

השלב הראשון בהכנת מודל תלת מימד הוא עיבוד CAD או תוכנת מידול תלת מימד. אלה פופולריים מכיוון שהם מאפשרים למעצבים לראות איך העיצובים שלהם ייראו לפני שהם מדפיסים אותם עם מדפסות SLA.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים