בטיחות אש בבית – מה הם הדגשים החשובים ביותר?

בטיחות אש בבית היא דבר חשוב שאין להקל בו ראש. מכיוון שרובנו מעדיפים להניח שלנו זה לא יקרה, רבים דוחים את הטיפול לעתיד. זוהי תפיסה לא טובה, שכן במהלך ההיסטוריה האנושית מוכח כי שריפות יכולות בקלות לצאת משליטה. השריפה הגדולה של לונדון, למשל, החריבה לפני שנים רבות חלקים רבים מהעיר המפורסמת.

בישראל, שריפות במקומות שונים יצרו נזקים בשטחים בנויים ואף בשטחי שמורות. נציג, אם כן, את הדגשים החשובים ביותר של בטיחות אש בבית. זה יכול להציל חיים ולשמור גם רכושכם היקר לכם ביותר. קראו בהרחבה על פתרונות בטיחות!

גלאי עשן, אי אפשר בלעדיהם

אמצעי מאוד פשוט להתקנה אך גם מאוד יעיל הינו גלאי עשן. גלאי עשן מגיעים בתצורות שונות, החל באביזר בסיסי וזעיר וכלה במערכת מתוחכמת. אך אפילו הגלאים הפשוטים יחסית מהווים חלק חיוני מכל מערכת בטיחות אש בבית.

המערכת מבוססת על גלאי שמפעיל צפצופי התראה ברגע שמתגלה עשן. ניתן להתקין מערכת או כמה גלאים נפרדים, למשל במטבח, בחדרי הילדים, בחדר ההורים. שימו לב כי עשן סמיך מסוכן לא פחות מלשונות האש הבוערות.

פתרונות כיבוי לשעת הצורך

גלאי עשן מספקים התראה מהירה, עניין חשוב וחסר תחליף. אולם, על מנת להשלים את ההיערכות של בטיחות אש בבית, יש צורך להחזיק בבית או בקרבתו אמצעים נוספים. מטפי כיבוי מהווים אמצעי נייד וטוב, לכיבוי אש בשלבים התחלתיים.

יש לשים לב כי מעת לעת יש להחליף את המטף שכן חומר הכיבוי מוגבל בתוקפו. בבניינים משותפים או בבתים גדולים יש לתחזק ברזים ייעודיים לכיבוי וגלגלון לכיבוי אש. יועץ בטיחות אש יכול לתכנן פתרונות נוספים או להמליץ היכן להתקין את האמצעים השונים, על מנת להשיג בטיחות מקסימלית.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים