מה אתם צריכים לדעת על זכויות יוצרים של תמונות ברשת?

המאמר באדיבות הירוקה מימד

אם שאלתם את עצמכם מה אתם צריכים לדעת על זכויות יוצרים של תמונות ברשת – התשובה היא שחשוב לדעת ולהכיר את הנושא כדי לא להיות חשופים לתביעה. זכויות היוצרים מוגנות בחוק זכויות יוצרים שמגן על יוצר התמונה. וכן כדי להשתמש בתמונה שמישהו אחר יצר אתם צריכים לקבל את אישורו, ואם אתם משתמשים בתמונה שמצאתם ברחבי הרשת מבלי לבדוק האם היא מאושרת ללא שימוש ובאילו תנאי שימוש – הרי שאתם חושפים את עצמכם לתביעה.

כיצד לא נפר זכויות יוצרים?

למרות החשש הראשוני שמתלווה לשימוש בתמונה מרחבי הרשת הרי שבדיוק בשביל זה יש מאגרי תמונות שמאגדים תמונות שמאושרות לשימוש – בחינם או בתשלום. וכאשר אתם נכנסים לאותם אתרים אתם רואים בצורה מאוד מסודרת מהן התמונות החינמיות שניתן להשתמש בהן ללא תשלום ומהן התמונות שכדי להוריד אותן ולהשתמש בהן אתם צריכים לשלם.

חשוב לדעת לגבי התמונות החינמיות

תמונות ממאגר תמונות שהן חינמיות, הן אומנם חינמיות אבל עם כוכבית. הכוכבית הזו פירושה במרבית המקרים שכדי להשתמש בתמונה אתם צריכים ללוות את השימוש בה במקביל לקרדיט שאתם נותנים או למי שצילם אותה או לאתר מאגר התמונות. כדי לדעת בדיוק איזה קרדיט נדרש מכם תוכלו לקרוא בכל מאגר תמונות מהם התנאים שבו.

זכויות יוצרים שלכם 

אם אתם מצלמים תמונות שימו לב שאתם יכולים בדיוק באותו אופן לנסות להעלות אותן למאגרי תמונות כדי שאתם תרוויחו מכך כסף – מתוקף חוק זכויות יוצרים שמגן עליכם. תוכלו להיכנס למאגרי התמונות השונים כדי לבדוק היכן אתם יכולים להעלות תמונות ולהרוויח מכך כסף. יש מאגרים שבהם יש סטנדרטיים שונים ולכן ערכו בדיקה בכמה מאגרי תמונות.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים