מהי טכנולוגית CNC?

טכנולוגיית ה CNC היא עולם ומלואו, היא נמצאת בחזית הטכנולוגיה של עיבוד שבבים וייצור. בקצרה ניתן להגדיר: CNC זהו שם נרדף לא רק של טכנולוגיות ייצור אלא גם עיבוד שבבים, הטכנולוגיה מאפשרת למכונה לפעול באופן אוטומטי כך שנוצר עידן שונה לחלוטין בכל הקשור לייצור. הכל מתבצע בצורה מדויקת, יעילה ומהירה.

המוח הפועל – הבקר

ל CNC יש בקר, בהחלט ניתן להגדיר אותו כמוח הפועל. הוא זה שאחראי על חישוב, ניתוח הנדסי, ניתוח טכנולוגי, וכך בדיוק ניתן לבחור בכלי העיבוד המתאימים ביותר לעבודה הנדרשת.

יתרונות CNC

מכונות אלה התקדמו עם השנים, כאשר הטכנולוגיה של CNC עוד הייתה בחיתוליה היא הצריכה הרבה יותר זמן עבודה. כיום בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, העבודה היא מהירה ויעילה יותר, בכדי להגיע לייצור של שבבים ורכיבים. ה CNC לבדו יודע כיצד לתכנן תכנונים הנדסיים, על חלקם ניתן לומר שהם גם מורכבים מאוד. כיום ניתן למצוא גם מכונת CNC לשימוש ביתי.

מדוע מכונות CNC הן כה חשובות ויעילות?

בכל הקשור לעיבוד שבבים מכונת CNC היא המובילה כיום. עיבוד השבבים נועד לחומרי גלם שונים ומוצרים. ב CNC לא מעט כלים, הם אחראים על עבודת העיבוד,  להסרה של שכבות ועוד.

שימושים

מכונות CNC באתר פריטק המיועדות לעיבוד שבבים, נפוצות בתחום תעשיית עיבוד השבבים במתכות למשל, אולם ניתן גם בעזרתן לעבד פלסטיק, ואפילו עץ. בנוסף, CNC היא שיטה כה מתקדמת כך שעושים בה שימוש גם בתחום הרפואי ותחומי תעשיות רבים. 

CNC וייצור

מכונת CNC, כול מטרתה הוא ליעל את העבודה, להפוך אותה לפשוטה יותר, ואכן כיום בכל מפעל ייצור תמצאו מכונת CNC. באמצעותה ניתן גם לחרוט, לבצע עבודות כרסום, לגלף, לשייף ועוד. אלה הן עבודות שנעשו בעבר באופן ידני, כעת יש את CNC.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים