אנטי ספאם – איך נמנעים מספאם?

עליית הספאם היא בעיה רצינית שמשפיעה על כל משתמשי האינטרנט. עלינו להיות מודעים לעובדה שישנן דרכים רבות להימנע מספאם על ידי הודעות לא רצויות וגם אם איננו מודעים, אנו עדיין יכולים להיות מושפעים מהם. ספאם הוא לא רק שליחת אימייל עם קישור, אלא גם שימוש בתמונות, קישורים או צורות תקשורת אחרות שעלולות לגרום לאנשים להאמין שמצאו משהו בעל ערך באתר שלך. מאמר זה יעזור לך להבין מה זה ספאם וכיצד זה יכול להשפיע עליך בדרכים שונות, ולמה יש חשיבות לשירותי הגנת סייבר לעסקים.

בחלק זה, נדון בסוגי הספאם השונים שניתן למצוא בעולם הדיגיטלי.

ספאם הוא אחת הבעיות הגדולות בעולם של היום. וכתוצאה מכך, יש הרבה מיילים שנשלחים דרך פלטפורמות דוא"ל שונות. את רובם ניתן לזהות בקלות ולהסיר מתיבת הדואר הנכנס. דואר נכנס במייל הנחשב כספאם יכול להוביל לוירוסים, לסחיטת פרטי אשראי וגניבת כספים מאנשים תמימים ועוד. 

חשוב לזהות הודעות ספאם וכיצד הן עשויות להיראות ולדווח לשרת המארח את המייל שלכם על הודעות ספאם, למחוק ולהתעלם מהן. בעסקים כדאי להעביר הדרכת מודעות עובדים לאבטחת מידע, כדי למנוע נזקים כתוצאה מהספאם שמגיע למחשבי החברה.

ספאם באתרי אינטרנט:

יש כמה סוגים של ספאם באתרי אינטרנט. אלה יכולים להיות הודעות ספאם שאנו מקבלים באתר שלנו על ידי רובוטים ומשתמשים שונים, כמו גם תגובות ספאם לתכנים שלנו. חלק מהם מיועדים לפרסום וצרכי קידום אורגני בשיטות לא ידידותיות לגוגל. אחרים משתמשים ברובוטים לתגובות אוטומטיות, לא אנושיות שגם נראות כאלה ולכן קל להתעלם מהן. סוג נוסף של ספאם הוא הספאם שבעלי האתרים מעלים לאתרים שלהם כמו תכנים מועתקים, תכנים ריקים מתוכן ועוד. יש גם ספאם קישורים שהוא למעשה הצבה של קישורים באזורים שונים באתר ללא הקשר לתוכן עצמו כמו קישורים בFOOTER ובתפריטים שונים השולחים את הגולשים לאתרים אחרים גם אם אינם בהכרח קשורים לנושא האתר.

כדי להימנע מספאם נעשה שימוש בתוספים שונים על מנת למגר תופעה של רובוטים ותגובות ספאם באתרים.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים