מצלמות שטח – דברים שחשוב לשים לב אליהם

ישנם לא מעט מקרים אשר מחייבים אותנו להתקין מצלמות בשטח, קרי במקומות פתוחים, לא בתוך מבנה ולא באזור מקורה. כך למשל, אנחנו נדרשים להתקין מצלמות שטח כשמדובר על חוות חקלאיות, אזורים לוגיסטיים, חצרות, גינות, פארקים, חופי ים ועוד. מעבר לכך, רשויות מקומיות באופן טבעי ירצו להתקין מצלמות שטח בשביל שהן יוכלו לתעד את מה שמתרחש ברחובות הערים, בשביל להבטיח הגנה לתושבים שלהן. 

לכאורה, לא אמורים להיות הבדלים בין מצלמות שטח למצלמות רגילות. הרי כל מצלמה מספקת את אותה תוצאה, היא פועלת על פונקציות שונות ומטרתה לעזור לנו לתעד בזמן אמת סיטואציות ואירועים שונים. ישנן מצלמות אשר יכולות לתעד במשך שעות ארוכות ללא הפסקה וישנן מצלמות שמתעדות במשך זמן יותר קצר. 

יחד עם זאת, מאחר ומדובר במצלמה המותקנת בשטח אז באופן טבעי היא עובדת אחרת. עובדת בצורה שונה מאשר מצלמה המותקנת בתוך מבנה. לפחות יש לשים לב לנקודות מסוימות שיכולות להשפיע על התפקוד של המצלמה אחרת.

לאילו דברים חשוב לשים לב כשרוכשים מצלמת שטח

בראש ובראשונה יש לקחת בחשבון כי מצלמות שטח מושפעות מתנאים סביבתיים, בפרט תנאי מזג אוויר. לכן אנחנו צריכים לוודא שהיא חזקה מספיק פיזית וכן איכותית מספיק בשביל שתוכל להתגבר על קשיים טבעיים. דוגמא, גשמים, סופות חול, ברד וכדומה. 

שנית, יש לבחון את המקום בו אנחנו בוחרים להתקין את המצלמה, עד כמה תנאי השטח האובייקטיבים יכולים להשפיע עליה וכן עד כמה גורם חיצוני יכול לפגוע בתהליך העבודה שלה. למשל, לפרק אותה, לנפץ אותה ועוד. אלו דברים שיכולים לקרות, בוודאי אם מדובר על מקומות רגישים. 

שלישית, יש לבחון את איכות המצלמה מבחינת רזולוציה, אור והיבטים אחרים שיכולים להשפיע על התוצרים שהיא מספקת לנו. 

>אנשים חיפשו גם ציוד ריגול ומעקב

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים