תמונות להורדה ללא זכויות יוצרים – איפה מוצאים?

תמונות הן סוג תוכן חשוב מאוד בו אנו משתמשים הן באתרים שלנו, הן ברשתות החברתיות וכמובן גם בעיצובים שונים שאנו צריכים לצרכים שונים. מכיוון שאיננו יכולים לייצר תמונה בעצמנו לכל צורך או סוג תוכן שאנו מעלים נעשה שימוש במאגרי תמונות להורדה, המציעים בדרך כלל שפע של מאות אלפי או מיליוני תמונות בקטגוריות שונות, סוגים שונים של תמונות ועיצובים, איורים ותבניות. חלק מאותם מאגרים מאפשרים שימוש בתמונות באמצעות קרדיט, אחרים דורשים תשלום עבור התמונות וחלק מאפשרים שימוש חופשי בתמונות ללא זכויות יוצרים.

רישיונות וזכויות יוצרים על תמונות:

צאו מנקודת הנחה שכל תמונה שאיננה שלכם היא תמונה שיש לה זכויות יוצרים. כאמור יש כמה סוגים של רישיונות שימוש בתמונות שבעלי התמונות או בעלי המאגרים שבהן מפורסמות התמונות השונות האפשריות לשימוש. בהתאם לסוג הרישיון של התמונה תוכלו להשתמש בה לצרכים מסוימים.

כך למשל רישיון CC0 היא רישיון לשימוש חופשי בתמונה, אפילו לצרכים מסחריים, מבלי הצורך לתת קרדיט כלשהו. קראו בהרחבה באתר קילרמדיה!

להלן כמה מאגרים לתמונות:

Freepik – מאגר נהדר הכולל מגוון רחב של תמונות איורים, וקטורים ועוד. מגוון עצום של עיצובים ותמונות לשימוש. ניתן להשתמש בתמונות בחינם במתן קרדיט עם קישור לאתר.

פליקר – או flickr באנגלית הוא מאגר תמונות גדול מאוד וחינמי. כדי לראות באילו תמונות חינמיות ניתן להשתמש יש הצורך להגדיר זאת בהגדרות החיפוש באתר אולם תוכלו למצוא מגוון עצום של תמונות חינמיות לשימוש אך כדאי לדעת שיש עוד תמונות גם ברישיונות שימוש נוספים ולכן כדאי לבדוק את הרישיון לתמונה שאתם צריכים.

Pic jumbo – מאות אלפי תמונות חינמיות לשימוש, ללא צורך בזכויות יוצרים. מגוון קטגוריות אפשריות לשימוש. בהחלט מקור נהדר.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים