איך חברה מונפקת בבורסה?

חלומה של כל חברה היא להיות מונפקת בבורסה. אם אתם קצת עוקבים אחרי דיווחים בעיתונים כלכליים, אתם יכולים לראות מידי פעם, חברה ישראלית שגאה להכריז על הנפקתה בבורסה. בדרך כלל בצמוד להודעת ההנפקה יהיה כתוב גם את שווי ההנפקה.

מהו שווי הנפקה? כאשר חברה רוצה להגיע לבורסה ובעצם לאפשר למשקיעים להזרים אליה כספים ולהשקיע בה, היא צריכה להגיע לסדר גודל מסוים. מדובר במעל מיליארד שקל, ככה שאצל חברות ישראליות זה בדרך כלל קורה אצל סטארט אפים טכנולוגיים שעובדים עם לקוחות מכל העולם. ראו לדוגמה מסחר במניות בארה"ב!

לצורך העניין, אם פתחתם עסק של שירות, הוא כנראה לא יגיע אי פעם להנפקה בגלל שהוא מקומי ויכולת הצמיחה שלו מוגבלת. אלא אם כן תפתחו אותו לכיוונים אחרים בעזרת מערכת ייעודית כמו טריידסטיישן!

אז איך חברה מונפקת בבורסה? המשיכו לקרוא כדי לדעת.

הנפקה בבורסה

כדי להנפיק חברה בבורסה, החברה צריכה לעבור תהליך די מעניין. בכלל, המושג הזה שהחברה הופכת להיות ציבורית משמעותה שכל אדם באשר הוא, יכול לבוא ולהשקיע כסף בחברה ובכך, להפוך לשותף בחברה. 

אז השלב הראשון הוא קודם כל להגיע למחזורים כספיים ורווחים מסוימים שיאפשרו לחברה להיות מונפקת בבורסה. למידע מקצועי על ברוקרים וכלים מקצועיים לחצו כאן!

השלב השני הוא לעשות שקיפות לחברה. מה זה אומר? כדי שאנשים יוכלו להשקיע בחברה, עליהם לדעת במה הם משקיעים, איזה מנייה הם קונים ולכן, כל המידע הפנימי של החברה צריך לצאת החוצה. היא צריכה להצהיר על המוצרים שיש לה ושהיא הולכת לפתח.

היא צריכה להצהיר על המתחרים שלה ולהצהיר על סכומים מדויקים בכל מה שקורה לחברה. רק אז, יש למשקיע תמונה ברורה על מה שקורה בחברה ולאן זה הולך.

> רוצים ללמוד עוד על מערכת טריידסטיישן? הכנסו עכשיו!

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים