שחזור דיסק קשיח שנשבר – איך עושים את זה בצורה נכונה

שחזור דיסק קשיח שנשבר היא פעולה מורכבת, מצריכה שליטה ביסודות השפה הטכנית, והרבה ניסיון. בשלב הראשוני, מדובר בבדיקה, בדיקת הארד דיסק ואינדיקציה אודות הבעיה. בשלב השני, תצטרכו לבצע הזמנת חלקים מאיביי או אמאזון הקשורים לארד דיסק. ובשלב המסיים והאחרון, הרכבת הארד דיסק והוצאת המידע. אז איך באמת עושים את זה? בואו נדבר על זה.

השלב הראשוני – בדיקת רכיבי הארד דיסק

בשלב ההתחלתי והראשוני ביותר של שחזור דיסק קשיח, נצטרך לקחת את הארד דיסק למעבדה מקצועית, לשלם עבור שעת השכרה, ולבדוק את הארד דיסק בפינות העבודה הנקיות. חשוב להבין מהי הבעיה, האם מדובר בבעיה שנובעת מרכיב אלקטרוני, או מבעיה שנובעת מהדיסק עצמו. ברוב המקרים, הבעיה היא בחלק שאחראי על קריאת הנתונים ולא על אחסנתם, ולכן המצב שלנו עדיין בסדר.

השלב השני – הזמנת חלקי החילוף

חלק זה מתחלק לשני צעדים: אם יש לנו ארד דיסק בעל אותו הדגם, יש להוציא את החלק שאחראי על המידע, ולהכניסו לארד דיסק אחר. במידה ולא, יש להזמין את החלקים שהלכו בארד דיסק הקיים, ולאחר מכן להחליפם בחלקים הפגומים. מדובר בפעולה מאוד יסודית ומזערית, שתנאי השטח חייבים להיות טובים. כמו כן, מדובר בידע שחייב להתקיים – ידע ברכיבים אלקטרוניים. רק אנשי מקצוע שבקיעים בנושא יכולים לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, שימו לב שמדובר בפעולה בלתי הפיכה, והמידע יכול להינזק.

השלב השלישי – הוצאת החומרים ושחזור המידע

אם הכל הלך כשורה ובצורה חלקה, לאחר חיבור הארד דיסק, אנחנו אמורים לראות אותו מזוהה במחשב. לאחר מכן, יש לשלוף את המידע, או לשחזר את המידע שנמחק באמצעות תוכנות שחזור ייעודיות. שימו לב: בגלל שהארד דיסק ניזוק ונשבר, ייתכן שחלק קטן מהמידע לא יימצא, וזאת בעקבות הנזקים שהתרחשו לארד דיסק. התייעצות עם חברת שחזור או טכנאי מחשבים היא חובה, מאמר זה לא מהווה תחליף.

וככה, באמצעות שלושת השלבים, תוכלו לבצע שחזור מידע לדיסק קשיח שנשבר, או הצלתו הכללית.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים