מאגר תמונות – שימו לב לאותיות הקטנות

המאמר באדיבות https://linking.co.il

תמונות הן חלק בלתי נפרד מכל אתר אינטרנט כיום. הן מוסיפות לחוויית המשתמש, לקריאות, לנוחות ולאטרקטיביות של האתר. כמובן שמלבד תמונה ראשית לפוסט אנו עושים שימוש בתמונות ובעיצובים שונים כחומרי גלם לעיצובים אחרים כמו באנרים, לוגואים, פרסומות ועוד. מכיוון שהשימוש בתמונות הינו חשוב מאוד אנשים רבים נוטים לחשוב שתמונות המפוזרות באינטרנט מותרות לשימוש הכלל. ובכן לא רק שלא כך הדבר אלא גם שאתם מסתכנים בתביעת זכויות יוצרים. אנא מכם קראו היטב את האותיות הקטנות והחוקים לגבי השימוש בתמונות במאגר השונים.

אותיות קטנות וזכויות שימוש בתמונות במאגרי תמונות:

צאו מנקודת הנחה שכל תמונה באינטרנט שהיא איננה שולחים יש לה זכויות יוצרים כלשהם. נכון שיש מאגרי תמונות המאפשרים שימוש חופשי בתמונות אולם גם לזה יש אותיות קטנות. חלק מהמאגרים דורשים קרדיט עם ציון שם האתר שלהם, חלק מאפשרים שיתוף לתמונות שיש להם הצללה של זכויות יוצרים בעיצוב התמונה. חלקם יאפשרו שימוש רק עם קישור חוזר לאתר שלהם וחלק יאפשרו שימוש רק לתמונה עד גודל מסוים או לשימוש מסוים שהוא לא מסחרי: למשל תמונה בפוסט פייסבוק או תמונת קאבר לפוסט שלכם באתר זה בסדר אבל לא תוכלו להשתמש בתמונה נניח לכרטיס הביקור שלכם, להדפסת קאבר לספר שלכם וכו'.

מאגרי תמונות מומלצים:

אלו הם כמה מאגרים נוחים וחינמיים לשימוש שאנו יכולים להמליץ עליהם ולעתים רבות גם משתמשים בהם:

  • PIXABAY – אחד מאתרי התמונות הפופולריים ביותר שתוכלו להשתמש בתמונות רבות בו ללא קרדיט או על ידי ציון קרדיט עם שם האתר שלהם PIXABAY לצד התמונה שלכם.
  • FREEPIK – מאגר נוספות עם תמונות נהדרות, כולל תמונות וקטוריות ועיצובים שונים. כדאי לקרוא את תנאי השימוש וכמובן לתת קרדיט גם כן.
  • PEXELS – הוא אתר המאפשר שימוש בתמונות שלו ללא הגבלות וללא צורך בקרדיט (לפחות נכון לכתיבת מאמר זה). 
גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים