אפוטרופסות מול ייפוי כוח מתמשך

כיום קיימות שתי אפשרויות לנהל את חייו של מי שאיננו יכול לעשות זאת יותר: אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך. רבים הם האנשים אשר אינם מודעים להבדלים בין השניים, וכאן הוא המקום להאיר את עיניהם.

מידע על ייפויו כוח מתמשך

אם איבדתם את צלילות דעתכם, ייפוי כוח מתמשך מעניק מענה מצוין לבעיות מאין אלה, כך ניתן לטפל באופן מלא בצרכיו של מי שנתן ייפוי כוח לבני משפחתו. מדובר בחוק חדש אשר חוקק בשנת 2016, ומהווה אלטרנטיבה מצוינות לאפוטרופסות אשר שוללת את החופש לחלוטין.

מה קורה אם לא חותמים על ייפו כוח מתמשך?

והיה והדבר לא נעשה, יש לפנות לבית המשפט למינוי אפוטרופוס. עניין זה כרוך בזמן, בדיקות רבות, בירוקרטיה ועלותו איננה נמוכה. כמו כן הוא מצריך זמן מהאפוטרופוס אשר חייב לספק דיווח מידי שנה לבית המשפט בנושאים רבים. ייתכן וכמה בני משפחה ידרשו אפוטרופסות, במצב שכזה ימנה בית המשפט אפוטרופוס חיצוני.

יתרונות ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא גרסת ה"לייט" של האפוטרופסות. יש לפנות לעו"ד שהוא גם נוטריון, על המיופה כוח להגיע עם האדם הנזקק לכך, ולאשר שהוא בחר את המיופה תוך כדי גילוי הבנה לתפקידו. כמו כן העלות היא נמוכה.

בחירת הזמן המתאים

כל אדם יוכל לקבוע מתי ייפוי הכוח ייכנס לתוקף, ככל שהאדם מאבד מצלילותו, התאריך מתקרב. גורם מקצועי יקבע את מידת הצלילות שלכם, ואם היא במגמת התדרדרות, יש להעניק את הסמכויות למיופה הכוח. חשוב לפנות לבדיקת רופא.

מי עורך את ייפוי הכוח?

על עריכת הסכם ייפוי תמידי אחראי עו"ד גירושין שהוא גם נוטריון, בעל תעודה אותה קיבל מאת האפוטרופוס הכללי, ובעל הכשרה לערוך את ההסכם.

גיא ברששת

גיא ברששת

גיא הינו חובב טכנולוגיה מושבע, מעריץ של אפל וגיימר כבד מגיל 12. כותב את מרבית הטקסטים באתר שלפניכם.

מאמרים
נוספים